Webbdesign

Professionell webbdesign i WordPress, det mest etablerade, lätthanterliga och anpassbara systemet i världen. Bäst för strategi & SEO. Skräddarsydd design för ert företag och även responsiv design för alla devices.

Detta ingår

Professionell design

Med en kandidatexamen inom design har jag lärt mig hur uppbyggnaden av en hemsida ska se ut för att vara så enkel och professionell som möjligt. Samt hur hemsidan ska se ut för att underlätta för användaren  navigationsmöjligheter. 

Framtagning av färgschema

För att din hemsida inte ska bli för rörig och komplicerad tar man till enkla metoder som färgscheman hemsidor. Genom att använda sig av ett avgränsat antal färger skapar det ett mer lugn över hemsidan. 

Framtagning av typsnitt

För att matcha vad ditt företag vill förmedla läggs det stor vikt vid att välja rätt typsnitt. Vi kommer gemensamt fram till vad som anses passa bäst för just ditt företag. Det viktigaste är att välja ett typsnitt som är överskådligt och läsbart. 

Varumärkesstrategi

Varumärkesstrategi handlar om att bestämma hur du vill att företaget ska uppfattas och bestämma vägen för att uppnå det. Det handlar om att bestämma vad man vill att kunder och omvärlden ska tänka och säga om varumärket och att skapa ett ramverk som ska styra arbetet framåt där varumärket står i centrum.

Mobilanpassad

Att en hemsida idag är responsiv är ett måste. En responsiv hemsida betyder att innehållet anpassar sig till skärmens storlek, alltså beroende på vilken enhet användaren är på, kommer innehållet alltid att anpassa sig efter skärmstorleken.

$

Publicering

Innan hemsidan publiceras testas alla funktioner och sidor för att säkerställa att allt fungerar som det ska. När detta är färdigt publiceras hemsidan. 

Detta kan ni lägga till

Copywright

Har du svårt för att veta vad du ska skriva på din hemsida? Eller har du helt enkelt inte tid? Lägg till copywright så hjälper jag dig skriva text som är anpassat för ditt företag. Fokus är precist, kortfattat och tydlighet.

Anpassad för sökmotorer

Sökmotoroptimering är viktigt eftersom de flesta människor använder internet för att söka efter tjänster, företag, produkter och lösningar. Om du inte finns på Google (och andra sökmotorer) går du miste om potentiell försäljning.

Grafisk profil

Grafisk design för broschyrer, visitkort, produktblad, kataloger och mycket mer. En grafisk profil som beskriver hur just er design ska anpassas.

Utvalda uppdrag

Vad krävs för att en hemsida ska vara bra?

01. Var sökbar

Att skapa en hemsida utan att marknadsföra den är lite som att ordna en fest utan att bjuda folk.

Det finns olika sätt för kunden att hitta till din sajt. Vanligast är via sociala medier så som Instagram, Facebook, Twitter etc. Här är det gynnsamt att förstå vem din målkund är för att veta vilka sociala medier man ska rikta in sig mot.

SEO (sökoptimering) är även otroligt viktigt för att potentiella kunder ska hitta till just er.  Det är ej att underskatta att hamna högt på Google eller andra sökmotorer.

Make it simple – hamna högt hos sökmotorerna genom betald placering

Skicka ut nyhetsbrev till kunder för att få mer trafik till er hemsida.

02. Ha en användarvänlig hemsida

Tydlig navigering på hemsidan är viktigt för att kunden ska finna det den söker. Detta skapas bland annat genom tydliga sökvägar och väl synliga pilar.  

Ha ordentligt med innehåll på hemsidan så kunden lämnas utan frågor. Håll även hemsidan uppdaterad med relevant innehåll så kunden förstår att ni är aktuella.

Säkerställ att hemsida är responsiv så att den är kompatibel med alla olika devices som finns på dagens marknad. Att idag inte ha en responsiv hemsida kan skapa förvirring hos kunden och leda till att kunden lämnar hemsidan.

Med hjälp av en professionellt utformad logotyp och grafisk profil kommer du långt. Se till att din logotyp stämmer överens med vad ditt företag utövar för tjänster samt att logotypen ser aktuell ut. Användning av bra bilder skapar även ett förtroende hos kunden som gör det mer sannolikt att kunden vill använda sig av era tjänster.

03. Hjälp besökaren

Hjälp besökaren fatta rätt beslut och hjälp besökaren till att ta kontakt. Det ska vara enkelt att orientera sig på sajten och förstå vad man ska göra. Genom olika metoder kan man göra det enkelt för besökaren att ta kontakt eller utföra en handling.

Genom att skapa så kallade Call-To-Action (uppmaning till handling) sektioner på din hemsida för att uppmuntra till actions. Tydliga knappar med distinkta signalvärden är viktigt för användaren. Jobba kontinuerligt med förbättringar på hemsidan för att hålla er up-to-date

Kontakt